Vyhodnotenie špecifických potrieb

Aby ste mohli začať využívať služby pre študentov so špecifickými potrebami (poskytované Bezbariérovýn centrom a fakultou), sú potrebné tieto 3 kroky:

  1. Získať doklad o  zdravotnom stave
  2. Absolvovať rozhovor s odborným pracovníkom – tzv. “funkčnú diagnostiku”
  3. Podpísať informovaný súhlas. Dávate ním súhlas s tým, že údaje o Vašom zaradení do kategórie študentov so špecifickými potrebami budú zanesené do informačného systému v sekcii „Študent“.

Po splnení týchto 3 krokov získate status „študent so špecifickými potrebami“, ktorý platí automaticky až do ukončenia štúdia.

    1. Doklad o zdravotnom stave
    Budete potrebovať doklad, ktorý potvrdzuje Vaše zdravotné znevýhodnenie. Tento dokument odovzdáte funkčnému diagnostikovi pri stretnutí.

    Aké doklady sú uznateľné:

  1. správa z pedagogicko psychologického centra o poruchách učenia
  2. správa o poruche autistického spektra zistenej na základe komplexného vyšetrenia klinickým psychológom alebo
  3. lekárska správa o výsledkoch odborného lekárskeho vyšetrenia.
  4. Pre zaradenie medzi študujúcich s psychickými ťažkosťami je nutné doložiť správu od klinického psychológa alebo psychiatra, vyšetrenie nie je možné absolvovať u psychológa v rámci univerzitných poradní.

    2. Rozhovor s odborným pracovníkom – tzv. “funkčná diagnostika”

    Počas osobného rozhovoru spoločne identifikujeme vaše potreby a prípadné obmedzenia počas štúdia. Získate odporúčanie s návrhom podporných opatrení, ktoré by vám mali štúdium uľahčiť. Odporúčanie môžeme  byť v prípade potreby aktualizované napr. pri zmene odboru, z čoho môžu plynúť odlišné požiadavky na modifikáciu štúdia, alebo pri zmene zdravotného stavu.

    Ako dohodnúť funkčnú diagnostiku:
    Odporúčame osloviť funkčného diagnostika. Cez email si dohodnite s diagnostikom schôdzku.

    Ako funkčná diagnostika prebieha:
    Funkčný diagnostik počas rozhovoru zisťuje informáciami o vašom štúdiu a jeho ďalšom priebehu.

    V prvej časti diagnostiky bude funkčný diagnostik potrebovať základné údaje o vás a vašom štúdiu.

    V druhej časti navrhne konkrétne modifikácie, ktoré pri štúdiu budete potrebovať. V tejto časti môžu byť otestované niektoré špeciálne pomôcky ktoré by mohli uľahčiť štúdium a následne sú študentovi zapožičané.

    V poslednej časti diagnostik objasní, prečo sú tieto modifikácie odporúčané, poprípade ako majú vyučujúci s nimi pracovať.

    Spísaný dokument Vám funkčný diagnostik zašle na email a vy ho v odpovedi odsúhlasíte alebo navrhnete ešte doplnky alebo zmeny, ktoré sú opäť prediskutované.

    Odporúčanie pre modifikácie pri štúdiu vypracované na základe funkčnej diagnostiky je podpísané vedúcim BBC a odsúhlasené prodekanom pre pedagogiku príslušnej fakulty.

    Študent je informovaný o využití tohto dokumentu počas štúdia a to najmä na tieto účely:

    1. ako podklad pre požadované modifikácie študijných podmienok (napr. žiadosť o individuálny študijný plán, úpravy formy a priebehu plnenia študijných povinnosti, zápočtov a skúšok, podpory pri štúdiu, pri poskytovaní služieb ako sú napr. tlmočenie, vypožičanie podpornej technológie, spracovanie študijných materiálov a pod. )
    2. v kontakte s vyučujúcimi, najmä pri objasňovaní potrieb študenta v priebehu výučby.

    Špecifické potreby študenta so ŠP, ktorému sú poskytované podporné služby, môžu byť prehodnocované v priebehu trvania štúdia, a to aj na žiadosť študenta.

    Tento dokument používa študent podľa vlastného uváženia, úpravy v ňom navrhnuté nie sú aplikované automaticky bez podania žiadosti študenta (napr. o individ. št. plán). To isté platí aj o informovaní  vyučujúcich, teda študent informuje vyučujúcich či už sám, na základe Odporúčania pre sprístupnenie štúdia a priznaného štatútu študenta so špecifickými potrebami, alebo v spolupráci s fakultným koordinátorom.